مخازن سرد

مخازن سرد چیست؟

همانطور که میدانید یکی از پرکاربرد ترین محصولات در صنعت و بهداشت مخازن سرد می‌باشد. برای نگهداری گاز های مایع همچون آرگون، هیدروژن و بوتادین و … از مخزن سرد استفاده می‌کنند. ناگفته نماند که این گاز های مایع از نقطه جوش بسیار پایینی برخوردار هستند. به عبارت دیگر نقطه جوش این گاز ها زیر صفر درجه سانتی گراد می‌باشد. پس بنابراین می‌بایست این گاز های مایع را در دمای بسیار پایین نگهداری کرد. همچنین برای ایمن نگه داشتن محیط مخازن سرد باید فشار محیط پایین تر باشد. زیرا اگر میزان فشار محیط مخزن زیاد باشد از لحاظ ایمنی به محافظ های زیادی نیاز خواهد بود. لازم به ذکر است که طراحی و ساخت مخازن سرد به صورت استوانه ای بوده که کف شان کاملا صاف است.

مطالعه بیشتر : مخزن تحت فشار 

مخازن سردانواع مخازن سرد

البته ناگفته نماند که مخازن سرد به صورت روزمینی و زیرزمینی ساخته می‌شوند. برای انبار های بزرگ بهتر است از مخازن روزمینی و سقف گنبدی استفاده کرد. این سقف های گنبدی دوجداره بوده و جنس‌شان فولاد نیکل دار است. نام دیگر مخازن ذخیره سرد روزمینی، تانک های نگهداری می‌باشد. ناگفته نماند که شرکت پیشران زمهریر به عنوان پیشرفته ترین و بزرگترین طراح و تولید کننده مخزن کرایوژنیک در کشور اقدام به تولید مخازن سرد می کند.

مطالعه بیشتر : مخزن اسید سولفوریک

ویدیویی جهت معرفی شرکت پیشران زمهریر اسمان تولید کننده مخازن سرد 

خرید مخازن سرد

چنانچه قصد خرید مخازن سرد را دارید شرکت پیشران زمهریر آسمان افتخار این را دارد که به عنوان تولید کننده مخزن سرد به شما در خصوص خرید ، نصب و استفاده از این مخازن مشاوره و راهنمایی لازم را ارائه دهد و محصول مورد نظر شما را طراحی و تولید کند، فلذا برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره برای خرید و استعلام قیمت مخزن نیتروژن مایع می توانید با شماره های 79261000-021 و یا 09105929212 تماس حاصل فرمائید.

مطالعه بیشتر : مخزن آمونیاک 

عکس مخزن سرد

مطالعه بیشتر: مخزن اکسیژن مایع چیست؟

کاربرد های مخازن  سرد

همانطور که گفتیم مخازن سرد یا کاربرد های بسیار زیادی در حوزه صنعت و بهداشت دارد. به عنوان مثال، مخازن سرد، اکسیژن مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی را تامین می‌کند. به طوریکه این مخازن به شما کمک میکند که پس از خرید اکسیژن مایع  بتوانید ان را با درصد خلوص بیشتری نگهداری کنید و در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار دهید. ناگفته نماند که مخازن سرد در حوزه صنعت از کاربرد های بسیار زیادی برخوردار است. زیرا این نوع مخازن از گاز های مایع نگهداری می‌کنند لذا شما می توانید بعد از خرید آرگون مایع و یا خرید نیتروژن مایع و اکسیژن مایع و … از این مخازن برای نگهداری انها در مراکزی کارخانجات صنایع غذایی و محیط های صنعتی که در ان عملیات جوش کاری انجام می شود استفاده کنید. ناگفته نماند که مخازن سرد در صنعت هوافضا، تولید گاز، پتروشیمی و پالایشگاه ها کاربرد بسیار زیادی دارد. یکی از اصلی ترین کاربرد های این نوع مخازن نگهداری از گاز مایع نیتروژن می‌باشد که بسیار پرکاربرد است. لازم به ذکر است که برای آشنایی با مخزن فوق سرد و مشخصات فنی آن میتوانید به این مقاله رجوع کنید.

مطالعه بیشتر :ایزوتانک 

کاربرد مخازن سردمشخصات فنی مخازن سرد

همانطور که میدانید مخزن سرد دارای پنج قسمت اصلی همچون تجهیزات جانبی، لوله و اتصالات، مخزن خارجی و داخلی و خلاء یا عایق ما بین می‌باشند. محافظ خارجی و داخلی این نوع مخازن از جنس فولاد کربن می‌باشد و از گاز های مایع فوق سرد نگهداری می‌کنند. ناگفته نماند که عایق حرارتی یا خلاء موجود در این نوع مخازن، وظیفه جلوگیری از انتقال حرارت به گاز های مایع را بر عهده دارند.

کاتالوگ مخزن سرد 

فایل مخازن سرد

سخن پایانی

همانطور که میدانید مخازن سرد، محل ذخیره سازی و نگهداری گاز های مایع می‌باشند. البته این مخزن، گاز های مایع را تحت فشار خاص و دمای پایین نگهداری می‌کند. ناگفته نماند که توسط این مخزن میتوان گاز های مایع را حمل و نقل کرد. برای راحت تر جا به جا کردن گاز های مایع درون این مخزن پایه هایی را در آن قرار داده‌اند.

مطالعه بیشتر : مخازن نیتروژن مایع

مطالعه بیشتر : مخازن آرگون مایع

مطالعه بیشتر :مخزن گاز مایع LPG

مطالعه بیشتر : قیمت نیتروژن مایع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید