خرید ارگون مایع

خرید ارگون مایع

آرگون مایع از استخراج هوا بدست می آید. فرآیند تولید آرگون مایع که در اثر تقطیر جزء به جزء هوا انجام می گیرد، باعث جداسازی این گاز از هوا می شود. شرکت پیشران زمهریر آسمان افتخار این را دارد در راستای تامین آرگون مایع شرکت های صنعتی با ایشان همکاری نماید و چنانچه قصد استعلام قیمت ارگون مایع و یا خرید ارگون مایع برای مجموعه خود را دارید می توانید با همکاران ما در بخش تامین مایعات به شماره 79261000-021 تماس حاصل فرمایید.

قیمت ارگون مایع

قیمت ارگون مایع

قیمت ارگون مایع یکی از سوالات عمده مشتریان در زمان تماس با کارشناسان دپارتمان تامین مایعات شرکت زمهریر است  ، نکته مهم اینجاست که پاسخ به این سوال بستگی به پارامترهای گوناگونی چون میزان محصول مورد تقاضا  ، کیفیت محصول و خلوص مورد نظر  ،وضعیت بازار و همچنین عوامل موثر بر حمل کالا دارد فلذا برای دریافت دقیق قیمت ارگون مایع با توجه به نیاز مجموعه خود می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

آرگون مایع چیست؟ اشنایی با آرگون مایع و کاربردهای ارگون مایع

آرگون بی رنگ، بی بو و بی مزه است. این ماده به عنوان یکی از گازهای “نجیب” شناخته می شود زیرا با بقیه­ی مواد واکنش نشان نداده و ترکیب شیمیایی شناخته شده­ای را تشکیل نمیدهد. گاز آرگون اشتعال ناپذیر و غیر قابل احتراق است و برای زندگی بی خطر نیست. گاز آرگون از هوا سنگین تر است و به مقدار کمی در آب حل میشود. وقتی که آرگون مایع بخارشده، مقدار زیادی حرارت مصرف میکند و در نتیجه یک سرد کننده ی ایده آل است.

 آرگون در جو، با غلظت تقریبا 1% وجود دارد. آرگون از هوا در واحد جداسازی هوا (ASU) بازیابی میشود، جایی که به عنوان یک مایع برودتی در دمای 308- درجه فارنهایت مجزا می شود. این ماده سپس به شکل آرگون مایع و یا گاز آرگون در سیلندر توزیع می شود.

 آرگون کاربردهای فنی و اقتصادی فراوانی دارد و ویژگی های بی اثر گاز آرگون به عنوان گاز محافظ در خیلی از فرآیندهای فلزی (مانند جوشکاری قوی) برای جلوگیری از اکسیداسیون استفاده می شوند. گاز آرگون در بسیاری از صنایع به عنوان گاز آلاینده برای از بین بردن ناخالصی و ایجاد عایق محافظ برای آلاینده هایی مثل گاز اکسیژن، گاز نیتروژن و آب استفاده می شود.

تصویری از ساختار آرگون مایع

تاریخچه آرگون

راز کشف آرگون به صد ها سال پیش بر می گردد که در یک روش برودتی که توسط فردی به نام کارل وان لیند ابداع گشت آرگون مایع کشف گشت. تولید آرگون مایع با تقطیر جزبه جزء هوا صورت می پذیرد، به این صورت که ذرات هوا گرفته می شوند و پس از فشرده سازی زیاد در اثر نگهداری در فضای سرد تحت فشار تبدیل و جداسازی آب و هیدروکربن و کربن دی اکسید هوا را به مایع فوق سرد تبدیل می کنند که با اینکار آرگون مایع تولید می شود.

تصویری از ارگون مایعنام آرگون از کلمه ای یونانی (APOV) گرفته شده است. این کلمه به معنای تنبل ویا غیرفعال می باشد. به چه منظور از این کلمه برای معنای آن استفاده شده؟ به دلیل آنکه این عنصر تقریبا بدون هیچ واکنش شیمیایی انجام می شود. وجود هشت الکترون در پوسته اتمی بیرونی باعث می شود آرگون در برابر پیوند با عناصر دیگر پایدار و مقاوم باشد. آرگون با تقطیر کسری هوا مایع به صورت صنعتی تولید می شود. آرگون به عنوان در بیشتر موارد به عنوان یک گاز محافظ بی اثر در جوشکاری و سایر فرآیندهای صنعتی با دمای بالا که در آن معمولا مواد غیر واکنشی واکنش پذیر می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.

علامت آرگون

مطالعه بیشتر: آشنایی و خرید نیتروژن مایع

روش تولید ارگون مایع 

تولید ارگون مایع

آرگون مایع یا Argon Liquid به میزان زیاد در هنگام جداسازی هوا یافت می شود. آرگون مایع از تقطیر جزء به جزء هوا تولید شده و در دو حالت مایع و گاز به محصول قابل ارائه  تبدیل شده و پس از این مرحله فرایند فروش ارگون مایع توسط شرکت های تولیدی اغاز می شود.

جدول مشخصات فنی 

فرمول شیمیایی

Ar

جرم اتمی

948/39

نقطه جوش

185-سانتی گراد

عدد اتمی

18

شعاع واندرووالسی

188 پیکو متر

کاربردهای ارگون مایع

  • جوشکاری: یکی از کاربردهای آرگون مایع یا همان(AR liquid) در جوشکاری و برای جلوگیری از اکسیداسیون میباشد.
  • تولید لامپ: از کاربردهای دیگر ارگون میتوان به کاربرد ان در ساخت و پر کردن لامپ های رشته ای اشاره کرد.
  • تولید پنجره: ارگون همچنین در صنعت ساختمان و برای  ساخت پنجره های دو جداره نیز کاربردی می باشد.
  • در صنایع الکترونیک: در صنعت نیمه هادی، آرگون در تعدادی از مراحل ساخت دستگاه استفاده می شود، اما بیشترین کاربرد حجمی آن به عنوان یک اتمسفر محافظ در ساخت سیلیکون تک کریستال توسط تعدادی از فرآیندهای معروف به کشش کریستال است.

همینطور لازم به ذکر است که ارگون در جوشکاری الیاژهای تخصصی هم دارای کاربرد وسیعی می باشد.

 

کاربرد ارگون مایع در ساخت لامپ

چه مقدار گاز برای تولید یک لیتر آرگون مایع نیاز می باشد

گاز

وزن 

آرگون

0.02628

0.1034

1 SCF Gas

1

3.933

1Nm3 Gas

2.957

11.63

1 Gal Liquid

0.7812

3.072

1 L Liquid

حمل ارگون مایع

حمل آرگون مایع توسط تانکر های برودتی عایق دار انجام می گیرد.  این تانکرها با تجهیزات Vapotisation همراه می باشند تا بتوانند مایع را در چند روز نگهداری کنند.

 آرگون مایع در انواع مختلفی از مخازن ذخیره و حمل می گردد که از مهمترین آنها می توان به مخازن دونر، سیلندرهای مایع و مخازن کرایوژنیک اشاره کرد.

همچنین برای انتقال این مایع معمولا از لوله های انتقال مخصوصی استفاده می شود.

نگهداری از آرگون مایع

نگهداری ارگون

برای نگهداری آرگون مایع معمولا ان را در مخزنی نگه می دارند که به ان مخزن آرگون مایع گفته می شود که جنس این محفظه به مقدار آرگون مایع و نحوه ی ذخیره سازی ارگون مایع بستگی دارد.

معمولا گنجایش محفظه های نگهداری آرگون مایع از 5 تا 200 لیتر متغیر است. تمامی محفظه های ارگون مایع باید بر اساس قوانین و استاندارد های DOT بسته بندی شوند.  معمولا آرگون مایع را در مخازن کرایوژنیک با تجهیزات وپورایزر حمل می کنند.

فشار این نوع محفظه ها غیر قابل تنظیم است، رایج ترین واحد اندازه گیری ظرفیت محفظه ی عایق حرارتی، لیتر است که از 5 تا 200 لیتر متفاوت است. آرگون مایع میتواند از محفظه های کوچک با ریختن استفاده شود، در حالی که ابعاد بزرگ تر به لوله ی انتقال احتیاج دارند. سیلندر های مایع برودتی که لوله های قابل تنظیم فشار هستند، گاهی به نادرستی به عنوان محفظه­ی عایق حرارتی ذکر می شوند.

یک سیلندر مایع برودتی، یک لوله ی فشار عایق دار است. این سیلندر ها مجهز به شیر فشار و دیست انفجار هستند که سیلندر ها را از افزایش فشار محافظت میکنند. محفظه های مایع تا فشار های 350 پاسکال هم کار می کنند و ظرفیت هایی بین80 تا 450 لیتر دارند. گاز آرگون ممکن است بصورت گاز یا مایع برداشته شود که این بستگی به دریچه مورد استفاده دارد.

نکته: سیلندر های مایعی که برای توزیع گاز آرگون طراحی شده اند، دریچه هایی مجهز به خروجی تجمع گاز فشرده (CGA) دارند و در کنار آن دستگاه های تنظیم فشار مناسب می توانند وصل شوند. دریچه هایی که برای برداشتن محصول مایع تهیه شده اند، همچنین به خروجی های CGA استانداردی مجهز هستند اما با دریچه هایی که برای برداشت گاز استفاده می شوند، متفاوت است. این باعث می شود که فرآیند ها با استفاده از محصول مایع یا گاز با هم تداخل پیدا نکنند.

مطالعه بیشتر: آشنایی و خرید اکسیژن مایع

ایمنی استفاده از آرگون مایع

نکات ایمنی هنگام کار با ارگون مایع

در محیط های صنعتی باید در نظر داشته باشید تا به هیچ عنوان آرگون مایع با کربن یا فولاد کم آلیاژ تماسی نداشته باشد.

هیچ وقت آب را با آرگون مایع مخلوط نکنید. زیرا این کار باعث می شود مقدار زیادی از آن تبخیر گردد و آب نیز یخ بزند. اگر دست یا پوست شما به آرگون مایع برخورد کند آن ناحیه دچار سرمازدگی می شود و همواره با قرمز شدن یا تغییر رنگ پوست به خاکستری یا سفید همراه است. در این صورت باید محل برخورد را با آب ولرم خیس کرد و به هیچ وقت از آب داغ استفاده نکنید.

تمامی محفظه ها، مخازن و سیلندر های کرایوژنیک آرگون مایع باید در محیط هایی با تهویه مناسب و به صورت عمودی نگهداری شوند. این امر خصوصا در هنگام حمل و نقل در کامیون ها بسیار حائز اهمیت است تا هیچگونه ضربه ای به مخازن ارگون مایع وارد نشود.

تمامی افرادی که با آرگون مایع کار می کنند باید به عینک و محافظ، دستکش و غیره مجهز باشند.

به هیچ عنوان نباید با پوست و چشم تماسی پیدا کند چون سبب یخ زدگی آن می شود.

یکی از نکاتی که در هنگام کار با این محصول باید مد نظر داشته باشید این است که که از برخورد بدن با این محصول به صورت جدی جلوگیری نموده و همچنین این نکته را مد نظر داشته باشید که تماس بدن حتی با لوله ها یا مخازن بدون عایق که توسط این ماده خنک می شوند می تواند منجر به اسیب جدی شود .

هنگام کار با آرگون مایع، استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب و اطمینان از وجود تهویه کافی در محیط ضروری است تا از خطرات خفگی و آسیب‌های سرما جلوگیری شود.

کاتالوگ آرگون مایع

فایل آرگون مایع

سخن پایانی

ارگون مایع یا همان Liquid argon دارای طیف وسیعی از کاربردهای متنوع در صنایع مختلف می باشد و شرکت پیشران زمهریر اسمان امادگی دارد تا نسبت به سوالات مشتریان در رابطه با ویژگی های فنی این محصول و یا اخذ قیمت ارگون مایع و تامین و  فروش ارگون مایع همکاری لازم را بعمل اورد .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید