عکس مخزن

استاندارد ایمنی، قابلیت اطمینان، بهره وری و کارایی را تقریباً در هر صنعتی که به اجزای مهندسی یا تجهیزات فنی متکی است، ارتقا می دهد. پیروی از استانداردها و کدهایی که دارای نیروی قانونی هستند، داوطلبانه است. همان سازمان‌هایی که استانداردها را توسعه می‌دهند، رویه‌هایی نیز برای تأیید اعتبار تولیدکنندگانی که از استانداردهای آنها پیروی می‌کنند دارند.استانداردها منبع اصلی اطلاعات برای طراحان هستند که نگاهی به بهترین شیوه ها و فرآیندهای طراحی موفق دارند. بازنگری استانداردها به طراحان این امکان را می دهد که به جای اختراع مجدد چرخ در هر بار، از خرد و تجربه دیگران بهره مند شوند.

مطالعه بیشتر:مخزن کرایوژنیک

استانداردها اسناد فنی بسیار مهم در مهندسی و زمینه های فنی هستند

با به کارگیری استانداردها، سازمان ها می توانند به اطمینان از سازگاری، سازگاری، ایمن و مؤثر بودن محصولات و خدمات آنها کمک کنند. امروزه محصولات از قطعات ساخته شده در کشورهای مختلف مونتاژ می شوند و سپس در سراسر جهان به فروش می رسند، بنابراین استانداردها بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارند. هر محصول تولید انبوه معمولا دارای یک استاندارد ویژه است که در مخازن کرایوژنیک استاندارد ملی ایران با شماره 12474 می­باشد. این استاندارد بسیاری از موارد از جمله استاندارد سازی- قطعات از فروشندگان مختلف – کیفیت پایدار– ایمنی، پیشگیری و حفاظت در برابر رویدادها- ایمنی فردی و عمومی- ضخامت ورق­های استینلس استیل و فولاد کربن-کیفیت مواد اولیه- الگوهای جوش روش تست کردن هر گام از تولید و نهایتا ایمنی و قیمت مناسب و تضمین کیفیت برای خریدار را به همراه دارد. زمانی­که سازمان ملی استاندارد کشور به تولیدکننده­ای مجوز استفاده از استاندارد ملی را می­دهد این امر نشان دهنده اعتبار تولید کننده و به طبع آسودگی خاطر خریدار می­باشد.

شرکت پیشران زمهریر آسمان اولین طراح و تولید کننده مخازن کرایوژنیک (فرا سرد)، باتوجه به اینکه استانداردی در ایران جهت بازرسی این مخازن تدوین نشده بود، اقدام به تدوین استانداردی با همکاری سازمان استاندارد ملی نموده است.در نهایت دو استاندارد بازرسی مخازن تحت فشار ISIRI 12474-1 و ISIRI 12474-2 که به صورت ملی تدوین شده‌اند، الزامات بازرسی حین ساخت و ادواری مخازن تحت فشار کرایوژنیک (فرا سرد) را تحت بررسی قرار می‌دهد.شرکت پیشران زمهریر آسمان اقدام به دریافت استاندارد ملی  ISIRI 12474 نمود و اکنون اولین و تنها دارنده این استاندارد در ایران می‌باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید