دستیابی به دانش فنی ساخت مخازن کرایوژنیک در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ با دستیابی به دانش فنی ساخت این محصول و تجاری سازی آن ایران به جمع کشورهای سازنده این محصول پیوست.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان با بیان اینکه مخازن پیشرفته اکسیژن مایع کرایوژنیک برای تامین اکسیژن در مراکز سلامت و درمان استفاده می شود، گفت: این مخازن در ظرفیت های 2،4،6،8،10 و 20 تن تولید انبوه و در ظرفیت های دیگر به صورت سفارشی تولید می شود.

جلال پورحسینی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد از بیمارستانهای کشور از مخازن قدیمی استفاده می کنند افزود: این مخازن مایعات را در دمای منفی ۲۰۰ درجه سانتی گراد نگهداری کرده بطوریکه برای یک بیمارستان بیش از یک ماه گاز اکسیژن را با خلوص ۹۹درصد ذخیره سازی می کند.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این واحد تولیدی از سرمایه های سرگردان استفاده شده گفت: امسال ۱۵۰ مخزن به ارزش ۴ میلیون یورو تولید شده است.

پورحسینی افزود: باتوجه به نیاز روزافزون صنایع کشور به مخازن کرایوژنیک و گازهای مایع از قبیل اکسیژن و نیتروژن مایع و آرگون و سایر گازهای مایع در دمای منفی 150 تا200 درجه، تولید مخزن برای نگهداری این گازها یک ضرورت تلقی می شود.

وی گفت: تا پیش از این مخازن از کشورهای اروپایی وارد ایران می شد اما با اقدامات علمی جوانان وطنی از انحصار آنان در آمد و بومی سازی شد .

پور حسینی با اشاره به فعالیت این واحد تولیدی با 50 درصد ظرفیت از خروج سالانه سه میلیون یورو ارز جلوگیری شده افزود: استفاده این مخازن نه تنها در کشور به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می شود .

شرکت دانش بنیان پیشران زمهریرآسمان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تولید کننده مخازن سنگین کرایوژنیک برای نگهداری و حمل اکسیژن مایع، نیتروژن مایع، آرگون مایع و ال ان جی در ایران است.

کسب مقام اول جشنواره شیخ بهایی و مقام ممتاز فن آوران و دانش بنیان‌ها در کره جنوبی از جمله افتخارات این شرکت دانش بنیان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید