لوله کشی استلس استیل

لوله کشی استنلس استیل

 اتصالات در صنعت یکی از مهمترین بخش ها بوده که استفاده از مواد و اجناس مرغوب در اجرای آن از اهمیت بیشتری نسبت به خود اتصالات برخوردار است. با گذشت زمان، فلزاتی مانند استنلس استیل به دلیل مقاومت بالایی که در برابر ضربه، رطوبت، گرما و سایر عوامل دارند، توانستند جای دیگر اتصالات فلزی و پلاستیکی را بگیرند. کاربرد اتصالات استنلس استیل در خطوط تولید انواع صنایع غذایی، به ویژه لبنیات بسیار چشمگیر می باشد. استفاده از لوله کشی استنلس استیل در خط تولید صنایع لبنی، به بهداشتِ بیشتر محصولات تولیدی و جلوگیری از هدر رفت مواد اولیه کمک می کند. علاوه بر این، اجرای خط لوله استیل در صنایع داروسازی و شیمیایی نیز کاربرد دارد. مواد آرایشی و بهداشتی نیز از جمله موادی هستند که برای تولید به این نوع اتصالات نیاز دارند. کارخانجات تولید روغن خوراکی نیز می توانند برای خطوط مختلف تولید خود، از قبیل تولید روغن بی بو، تولید روغن قنادی، تولید روغن بی رنگ و کره، اتصالات جداگانه ای در نظر بگیرند. مزایای بی نظیر لوله کشی استنلس استیل آن را برای استفاده در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها و همچنین اجرای لوله کشی صنعتی گاز، مناسب کرده است.

مطالعه بیشتر : مخزن اسید سولفوریک

لوله کشی استلس استیل

اجرای لوله کشی استیل و کربن استیل

 از لوله کشی استنلس استیل برای شاخه گذاری در صنایع مختلف استفاده می شود. از آنجایی که هدف از اجرای این نوع اتصالات، تغییر قطر و همچنین تغییر جهت لوله ها می باشد، بهتر است از متریال مرغوب در پیمانکاری و اجرای لوله کشی استیل و کربن استیل استفاده شود. انواع اتصالات شامل سه راهی، مهره ماسوره، سر شلنگی، ساید گلاس، درب مخزن، فیلتر، کلمپ، درپوش، بست، تبدیل، چفت، واشر، مغزی، بوشن و فلنج می باشند. جنس استیل و کربن استیل بهترین و مرغوب ترین متریال برای این نوع اتصالات می باشند. علاوه بر این، کیفیت لوله کشی صنعتی استنلس استیل باید مطابق استانداردهای جهانی باشد. به همین دلیل، مهم است که کار طراحی و اجرای پایپینگ صنعتی استیل را در خطوط تولید، به پیمانکاران ماهر و زبده در این زمینه واگذار کنید.

مطالعه بیشتر : مخزن آمونیاک

تصویری از لوله های استنلس استیل

کاربرد لوله کشی استنلس استیل

کاربرد این فرایند در جهت جلوگیری از اکسیداسیون و همچنین بالا بردن مقاومت حرارتی می باشد.

مطالعه بیشتر :مخزن گاز مایع

 پایپینگ صنعتی

لازم به ذکر است که استفاده از پایپینگ صنعتی تنها به کارخانجات مواد غذایی، لبنی و دارویی خلاصه نمی شود. مهمترین کاربرد این نوع لوله کشی در سیستم های تبرید، سردخانه های آمونیاکی، موتورخانه های صنعتی، تعمیر و بازسازی مخازن، حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه ها می باشد. هدف اصلی استفاده از پایپینگ صنعتی، انتقال سیالات و قدرت می باشد. البته این انتقال باید به صورت بهینه و مطمئن صورت گیرد. از این نوع لوله کشی در حوزه ساختمان نیز استفاده می شود. بطور مثال، برای لوله کشی تاسیسات مکانیکی، نصب و راه اندازی موتورخانه ها، لوله کشی گاز و لوله کشی مسیر آتش نشانی، پایپینگ صنعتی کاربرد دارد.

پایپینگ صنعتی

مطالعه بیشتر :ایزوتانک

مطالعه بیشتر : قیمت مخزن اکسیژن مایع

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید