liquid oxygen

خرید اکسیژن مایع

در صورتی که نیازمند خرید اکسیژن مایع می باشید و یا قصد استعلام قیمت این محصول را دارید  می توانید با همکاران ما در دپارتمان تامین مایعات به شماره ثابت 79261000-021 و یا شماره همراه 09105929219 – 09934962047 تماس حاصل فرمایید و  اکسیژن مایع مورد نیاز خود را در حجم های متنوع و قیمت مناسب خریداری کنید.

اکسیژن مایع به رنگ آبی نیلی تولید و در بازار عرضه می‌شود. احتمال نشت اکسیژن مایع در مقایسه با اکسیژن ‏گازی بسیار کمتر است. اکسیژن مایع در صنایع مختلف مورد استفاده قرار ‏می‌گیرد. که از کاربرد‌های اکسیژن مایع ‏می‌توان به استفاده آن در صنعت آزمایشگاهی، صنعت پزشکی، صنعت ‏هوا فضا، صنعت فولاد اشاره کرد.  ‏‎

مطالعه بیشتر : خرید مخزن کرایوژنیک

خرید اکسیژن مایع

قیمت اکسیژن مایع

قیمت اکسیژن مایع به عواملی مثل میزان تقاضا در بازار ، نوسانات ارزی و میزان تولید در زمان تقاضا بستگی دارد فلذا برای کسب اطلاع از قیمت این محصول می توانید با همکاران واحد فروش در ارتباط باشید.

قیمت و خرید اکسیژن مایع

همانطور که سازمان بهداشت جهانی به درستی بیان کرده، اکسیژن مایع یک داروی ضروری است. با پیدایش بیماری همه گیر کروناویروس و با افزایش درگیری ریه ها، اکسیژن به یک داروی با ارزش برای نجات زندگی تبدیل شده است. بنابراین، خرید اکسیژن مایع یکی از نیازهای اصلی در صنعت پزشکی  می­باشد و شرکت پیشران زمهریر اسمان اماده همکاری با مجموعه های نیازمند این محصول جهت تامین این محصول با بهترین خلوص و کیفیت می باشد.

مطالعه بیشتر :قیمت اکسیژن مایع

اکسیژن مایع چیست؟ اشنایی با اکسیژن مایع

اکسیژن مایع

اکسیژن مایع کاربردهای عمده­ ای در صنایع هوافضا، پزشکی و ساخت زیردریایی ها دارد. در سال 1926، از اکسیژن مایع به عنوان اکسید کننده برای ساخت موشک استفاده شده است.اکسیژن وقتی به شکل مایع می­باشد بسیار سرد است (تقریباً 297 درجه فارنهایت) و باید در یک ظرف عایق مخصوص نگهداری شود. هنگامی که به شکل مایع باشد بسیار فشرده خواهد شد رنگ اکسیژن مایع  آبی کم رنگ سرد یا آبی نیلی که در در بازار موجود می‌باشد. ما دریافتیم، حتی اگر اکسیژن یک اکسید کننده قوی است دارای خاصیت غیر قابل اشتعالی نیز می‌باشد و از ‏اکسیژن مایع به ‏دلیل ویژگی‌ها و مشخصات شیمیایی و فیزیکی مختلف در صنایع مختلف کاربرد داشته و مورد استفاده قرارد می‌گیرد. ‏‎

مطالعه بیشتر :مخزن آرگون مایع

خرید اکسیژن مایع بیمارستانی‎

اکسیژن مایع بیمارستانی

اکسیژن مایع بیمارستانی در صنعت درمان و پزشکی کاربرد گسترده‌ای دارد. ‏ در حال حاضر به دلیل شیوع ‏ویروس کوید۱۹، یکی از نیاز‌های اصلی بیماران،دریافت اکسیژن کافی است.از اکسیژن مایع برای درمان اختلالات تنفسی استفاده می­شود. اکسیژن‌درمانی فرآیندی است که در آن اکسیژن اضافی برای بیمارانی فراهم می­شود که به تنهایی نمی‌توانند اکسیژن کافی دریافت کنند. بیماری­هایی مانند آسم، فیبروز کیستیک، دیسفازی، نارسایی قلبی، بیماری ریوی و ذات الریه را می­توان با اکسیژن مایع پزشکی درمان کرد ، همچنین اکسیژن مایع چندین مزیت کلیدی دارد ، از مزایای کلیدی اکسیژن مایع می­توان به قابلیت حمل آسان، غلظت بالای اکسیژن، وزن کم و مدت زمان طولانی اثرگذاری اشاره کرد. بیمارانی که دچار درگیری ریوی ‏شدید شده‌اند به اکسیژن مایع نیاز دارند. از دیگر کاربرد‌های اکسیژن مایع در صنعت درمان می‌توان به استفاده ‏از آن در درمان بیماری‌هایی مانند آسم، بیماری ریوی و ذات‌الریه اشاره کرد. بنابراین، خرید اکسیژن مایع ‏بیمارستانی به صورت عمده را برای مصارف درمانی مختلف به شما پیشنهاد می‌کنیم. ‏شما می­توانید برای سفارش اکسیژن مایع  با قیمت عمده  با بخش بازرگانی و فروش شرکت پیشران زمهریر اسمان تماس حاصل نموده و اقدام به خرید اکسیژن مایع بیمارستانی کنید. لازم به ذکر است این محصول به صورت عمده در بیمارستان­ها مورد استفاده قرار می­گیرد.

مطالعه بیشتر :قیمت مخزن اکسیژن مایع

مشخصات فیزیکی و شیمیایی اکسیژن مایع

جدول مشخصات فیزیکی و شیمیایی اکسیژن مایع

در این بخش به بررسی مشخصات فیزیکی و شیمیایی اکسیژن مایع می­پردازیم. اکسیژن مایع، یک مایع برودتی است که دارای نقطه جوش طبیعی و زیر 130درجه فارنهایت (90- درجه سانتیگراد) می­باشد. همچنین اکسیژن مایع مقاومت خود را برای انجماد تا دمای  297 درجه فارنهایت (183- درجه سانتیگراد)  حفظ می‌کند. مشخصات فیزیکی و شیمیایی اکسیژن مایع عبارتند از:

  •    اکسیژن مایع به رنگ آبی نیلی تولید می­شود؛
  •      اکسیژن مایع غیر قابل اشتعال می­باشد؛
  •      اکسیژن مایع دارای نماد شیمیایی  o2است؛
  •     جرم اتمی استاندارد اکسیژن مایع، gr/mol 15.9994  می­باشد؛
  •     چگالی مایع در نقطه جوش نیز gr/cm 1.141 است؛
  •     اکسیژن مایع با بسیاری از مواد شیمیایی مختلف واکنش دهی بالایی دارد.

مطالعه بیشتر :مخزن آمونیاک 

جدول اطلاعات فنی

O2

فرمول شیمیایی

31.999

وزن مولکولی

183- سانتی گراد

نقطه جوش

218.8- سانتی گرا

نقطه انجماد

قیمت هر لیتر اکسیژن مایع چقدر است؟

خرید اکسیژن مایع صنعتی

قیمت هر لیتر اکسیژن مایع براساس عوامل متعددی تعیین می‌شود. عواملی از قبیل درصد خلوص، ‏شرکت ‏تولیدکننده و… روی قیمت اکسیژن مایع تأثیرگذارمی‌باشند. جهت‏ استعلام قیمت اکسیژن مایع بیمارستانی می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت پیشران زمهریر اسمان تماس حاصل نماید و سپس اقدام به خرید این محصول بفرمایید .

مطالعه بیشتر : مخزن گاز مایع

کاربردهای اکسیژن مایع

کاربرد اکسیژن مایع

صنایع مختلف از جمله صنعت  بهداشت و درمان به طور منظم از اکسیژن استفاده می‌کنند. اکسیژن در بازار برای مصارف صنعتی و پزشکی موجود است.اکسیژن مورد استفاده در صنعت پزشکی از نظر خلوص و کیفیت بسیار متفاوت با اکسیژن صنعتی می­باشد. در اکسیژن درمانی در صنعت پزشکی و درمان ازاکسیژن خالص استفاده می­شود که فشرده و منجمد شده و سپس در سیلندرهای فلزی قرار می­گیرد. بنابراین، نمی­توان از اکسیژن مایعی که برای مصارف صنعتی استفاده می­شود در صنعت پزشکی استفاده کرد و باید در هنگام خرید اکسیژن مایع بیمارستانی به این موضوع توجه کنید.

این ماده کاربرد وسیعی دارد در صنایع فلزی و فولاد و اهن نیز دارد .

مطالعه بیشتر :مخازن تحت فشار

ایمنی کار با اکسیژن مایع

تولید کننده اکسیژن مایع

استفاده از اکسیژن مایع می­تواند خطراتی را نیز به همراه داشته باشد. بنابراین، هنگام کار با اکسیژن باید نکات ایمنی را در نظر بگیرید. این نکات ایمنی که هنگام کار با اکسیژن مایع باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  •     اکسیژن مایع به دلیل اینکه به صورت سریع با موادی مانند روغن و گریس ترکیب می‌شود، با جرقه‌ی ‏کوچکی باعث انفجار شدید خواهد شد. ‏
  •   در صورتیکه قصد استفاده از اکسیژن مایع را دارید باید حتماً از دستکش نسوز و شیلد محافظ صورت استفاده ‏کنید. ‏رعایت این نکات ایمنی باعث     جلوگیری از هرگونه آسیب خواهد شد.
  •  اکسیژن غیر سمی است. نیتروژن، هلیوم و آرگون نیز غیرسمی هستند، اما در صورتیکه میزان زیادی از این ترکیبات تجمع پیدا کند، ممکن است   باعث خفگی فرد شوند. زیرا این گازها غلظت اکسیژنی که به طور معمول در هوا وجود دارد را کاهش میدهند. به همین دلیل، نیتروژن مایع، هلیوم و   آرگون هرگز نباید در محفظه های بسته و اتاق های کوچک و بدون تهویه ذخیره یا استفاده شوند. بنابراین، تهویه مناسب باید فراهم شود.
  •  اگر از اکسیژن مایع به میزان زیاد استفاده کنید دچار آسیب و صدمات جبران ناپذیری خواهید شد.
  •  استفاده‌ی زیاد از اکسیژن مایع می‌تواند باعث کاهش بینایی، مرگ و تشنج شود. ‏
  •  اکسیژن به شکل مایع می تواند باعث احتراق شدید و انفجار شود. به همین دلیل، اکسیژن مایع هرگز نباید در ظروف آلوده به روغن، گریس یا مواد   کربنی ذخیره یا استفاده شود. ممکن است در اثر نادیده گرفتن این دستورالعمل ها با آتش سوزی جدی مواجه شوید. به همین دلیل، اکسیژن مایع را  هرگز نباید در اتاق های کوچک و بدون تهویه ذخیره یا استفاده کرد.

نگهداری اکسیژن مایع

خطرات استفاده از اکسیژن مایع

استفاده از اکسیژن مایع در صنعت  درمان و سایر صنایع می­تواند باعث بروز مشکلاتی شود. خطرات استفاده از اکسیژن مایع عبارتند از:

  •  اکسیژن مایع می‌تواند به ماده‌ی سمی تبدیل می‌شود.
  •  اکسیژن مایع را هرگز نباید با سایر مواد بدون دانستن نتیجه­ کار ترکیب کرد. در صورت شک داشتن، با یک فرد متخصص مشورت کنید.
  •  استفاده‌ی زیاد از اکسیژن مایع باعث ایجاد مشکلات ریوی می‌شود. ‏
  •  استفاده‌ی زیاد از اکسیژن مایع باعث بروز مشکلاتی مانند کاهش بینایی و تشنج نیز می‌شود. ‏

دمای پایین اکسیژن مایع می تواند خطر ایجاد سوختگی شدید در انسان را ایجاد کند .

در فضایی که این محصول نگه داشته می شود می بایست از علامت ((سیگار ممنوع)) استفاده کرد.

این محصول باید در فاصله ای مناسب و ایمن نسبت به مواد قابل اشتعال و احتراق نگه داشته شود.

مطالعه بیشتر : مخزن اسید سولفوریک

تولید اکسیژن مایع

تولید اکسیژن مایع

در این مقاله به بررسی اطلاعاتی درباره‌ی اکسیژن مایع پرداختیم. شرکت‌های تولیدی در زمینه‌ی تولید اکسیژن ‏مایع فعالیت می‌کنند. هر کدام از این شرکت‌ها، اکسیژن مایع را در حجم‌ها و قیمت‌های متنوع در بازار عرضه می‌‏کنند. معمولاً در بیمارستان‌ها اکسیژن مایع به صورت عمده خریداری می‌شود و شرکت پیشران زمهریر اسمان به عنوان تامین کننده اکسیژن مایع ‏اماده همکاری با مراکز درمانی و صنعتی جهت تامین این محصول می باشد . همچنین اگر در کسب و کار خود نیازمند خرید انواع دیگر مایعات مانند خرید نیتروژن مایع باشید هم امکان تامین وجود داشته فلذا برای کسب و اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مطالعه بیشتر : ایزوتانک 

روش حمل اکسیژن مایع

حمل اکسیژن مایع

یکی از دلایل استفاده از اکسیژن مایع، حمل و نقل راحت‌تر می‌باشد. گاز اکسیژن را به منظور ذخیره‌سازی و ‏حمل و نقل آسان به مایع تبدیل می‌کنند. ‏ اخیراً، اکسیژن مایع در ابعاد و حجم ­های سبک وزن در دسترس می­باشد و تقریباً در همه جا قابل استفاده ‏است. این تغییرات اخیر به افراد اجازه داده است که ازاکسیژن مایع به عنوان منبع اصلی اکسیژن ‏درمانی استفاده کنند‎.‎

از دیگر نکات مهم درباره اکسیژن مایع این است که به‌دلیل توانایی آن در تسریع آتش‌سوزی، باید از تماس آن با مواد قابل اشتعال و روغنی به‌شدت جلوگیری شود. حتی مواد معمولی در حضور اکسیژن مایع می‌توانند به‌شدت و سریع‌تر از حالت عادی بسوزند. به همین دلیل، در ذخیره‌سازی و حمل‌ونقل اکسیژن مایع، استفاده از تجهیزات مخصوص و مواد مقاوم در برابر دما و واکنش‌پذیری آن ضروری است.

مطالعه بیشتر :مخزن نیتروژن مایع 

هزینه حمل اکسیژن مایع چقدر است؟

هزینه های حمل و جا به جایی اکسیژن در خود قیمت اکسیژن دیده می شود و مراکز به صورت جداگانه نیاز به پرداخت وجهی بابت هزینه حمل ندارند.لازم به ذکر است در زمان تخلیه باید یک عدد گواهی خلوص اکسیژن و یک برگه باسکول تحویل گرفته شود تا خلوص و وزن برای خریدار کاملا مشخص گردد.

اکسیژن مایع با اکسیژن گازی چه تفاوتی دارد؟

بین اکسیژن مایع و  اکسیژن گازی تفاوت­هایی وجود دارد. همانطور که از نام آنها پیداست، اکسیژن مایع شکل مایع اکسیژن مولکولی است، در حالی که اکسیژن گاز حالت گازی اکسیژن مولکولی می­باشد. تفاوت اصلی بین اکسیژن مایع و اکسیژن گاز در این است که در اکسیژن مایع فاصله نسبتاً کمی بین دو مولکول اکسیژن وجود دارد. اما در اکسیژن گازی فاصله قابل توجهی بین مولکول های اکسیژن وجود دارد. علاوه بر این، از نظر ظاهری، اکسیژن مایع به رنگ آبی کم رنگ تولید می­شود. در حالی که اکسیژن گازی بی رنگ و بی بو است .اکسیژن مایع فضای کمتری را نیز اشغال می­کند. در کل می­توان گفت که یک لیتر اکسیژن مایع برابر با 860 لیتر اکسیژن گازی است.

 

تصویر اکسیژن مایع در ظرف

مزایای استفاده از اکسیژن مایع چیست؟

مزیت اصلی داشتن اکسیژن مایع در خانه در بخش زیر ذکر شده است. این مزایا عبارتند از:

  •  به جریان مداوم اکسیژن کمک می کند؛
  •  اکسیژن مایع در یک ظرف نسبتاً کوچک و سبک وزن عرضه می شود؛
  •  اکسیژن مایع قابل حمل است؛
  • میزان خلوص اکسیژن مایع بالا است؛
  • اکسیژن مایع در وزن و حجم کم در بازار عرضه می­شود.
  •  

تفاوت‌های اکسیژن پزشکی با اکسیژن صنعتی :

اکسیژن مورد استفاده در صنعت پزشکی، اکسیژنی با خلوص بالا است که برای درمان­های پزشکی استفاده می‌شود. اکسیژن مایع برای درمان بیماری­ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیلندرهای اکسیژن پزشکی حاوی مقدار بالایی از گاز اکسیژن هستند. استفاده از هیچ نوع گاز دیگری در سیلندر مجاز نیست. اکسیژن صنعتی دارای سطحی از خلوص است که مناسب برای استفاده در صنعت می­باشد. میزان خلوص اکسیژن صنعتی برای استفاده‌ی انسان مناسب نیست و ممکن است ناخالصی­هایی وجود داشته باشد که می­تواند افراد را بیمار کند. بنابراین، هنگام خرید اکسیژن مایع به نوع اکسیژن مایع توجه داشته باشید.

اکسیژن مایع بیمارستانی را از کجا تهیه کنیم؟

در ایران بیش از 120 پلنت تولید اکسیژن مایع وجود دارد که می تواند اکسیژن مورد نیاز بیمارستان را تامین نماید.
در برخی شهر های کوچک شاید این پلنت های تولید اکسیژن مایع وجود نداشته باشد  اما این موجب نگرانی نیست.ماشین های حمل اکسیژن مایع در سراسر ایران فعال هستند و اکسیژن را تا دور ترین نقاط ایران حمل می نمایند.

کاتالوگ اکسیژن مایع 

فایل اکسیژن مایع

سخن آخر درباره اکسیژن مایع

شما می­توانید اکسیژن مایع را در حجم دلخواه و با قیمتهای مناسب برای مصارف درمانی و صنعتی از پیشران زمهریر اسمان خریداری کنید. اکسیژن مایع به دلیل مزایای متعددی که دارد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می­گیرد. میزان خلوص بالا، قابلیت حمل، وزن و حجم کم از مزایای اکسیژن مایع می­باشد. همچنین، استفاده­ی زیاد از اکسیژن مایع می ­تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. اگر از اکسیژن مایع به میزان زیاد استفاده کنید دچار آسیب و صدمات جبران ناپذیری خواهید شد. بنابراین، هنگام استفاده از اکسیژن مایع باید نکاتی ایمنی ذکر شده در این مقاله را در نظر بگیرید.

سوالات متداول

  • ایا اکسیژن مایع اشامیدنی می باشد؟

پاسخ : خیر این کار می تواند منجر به اسیب شدید و حوادث ناگواری شود ، در زمان کار با این محصول رعایت نکات ایمنی را جدی بگیرید.

  • ایا اکسیژن مایع قابلیت ذخیره سازی را دارد؟

پاسخ: بله اکسیژن مایع توسط نگهدارنده های مخصوص که در ابتدای مقاله به انها اشاره شد قابلیت نگهداری را دارد .

 

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید