خرید کربن دی اکسید مایع

خرید کربن دی اکسید مایع و قیمت CO2 مایع

خرید کربن دی اکسید مایع

در صورتی که قصد خرید دی اکسید کربن مایع یا استعلام قیمت این محصول را دارید می توانید با همکاران ما در دپارتمان تامین مایعات به شماره ثابت 79261000-021 و یا شماره همراه 09105929219 – 09934962047 تماس حاصل فرمایید و  این محصول را در حجم های متنوع و قیمت مناسب خریداری کنید.همچنین در صورتی که هرگونه سوال یا ابهامی در رابطه با این محصول  ، شرایط نگهداری  ، حمل و تامین ان دارید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط بوده و اطلاعات لازم را دریافت فرمایید.

اشنایی با دی اکسید کربن مایع

دی اکسید کربن مایع یا co2 مایع ، از ترکیب کربن با عنصر اکسیژن تولید می­شود. در واقع می‌توان گفت که کربن دی اکسید مایع از طریق منابع طبیعی نیز تولید شده و بدست می­آید. از ویژگی­های کربن دی اکسید مایع می ­توان به ویژگی بی بو بودن این گاز در غلظت­های معمولی اشاره کرد. دی اکسید کربن مایع در غلظت­های بالا دارای بوی تند و اسیدی نیز می­باشد. یکی از مهمترین ویژگی­های کربن دی اکسید مایع این است که منجر به خفگی آتش می­شود؛ به همین منظور از co2 در کپسول­های آتش نشانی نیز استفاده می­شود. 

 مشخصات کربن دی اکسید مایع 

دی اکسید کربن مایع دارای برخی از مشخصه های منحصر به فرد است. مشخصات co2 مایع  عبارتست از:

  •    بی رنگ و مایع بودن
  •   غیر قابل اشتعال بودن
  •    دارای خاصیت اسیدی و بوی تند
  •    دارای چگالی سنگین­تر از هوا
  •    دارای قیمتی نسبتاً ارزان

کاربرد های کربن دی اکسید مایع

کاربرد کربن دی اکسید مایع

 CO2 مایع در صنایع مختلفی کاربرد دارد. از کاربردهای ان می ­توان به موارد زیر اشاره کرد:

 صنایع برودتی: CO2 مایع به عنوان یک عامل خنک کننده برودتی مهم استفاده می شود. به طور مستقیم به عنوان نگهدارنده مواد غذایی و در کاربردهای خنک کننده که در آن مواد غذایی را در دمای ثابت نگه می دارد استفاده می شود. در حمل و نقل بستنی نیز از دی اکسید کربن مایع استفاده می شود. این عنصر به دلیل دارا بودن ظرفیت بالای خنک کنندگی حجمی، ترجیح داده شده و از آن استفاده میشود.

  تولید کپسول آتش نشانی : دی اکسید کربن مایع به دلیل خاصیت ضد اشتعال به عنوان یک خاموش کننده آتش استفاده می شود. این گاز با گرسنگی دادن شعله های اکسیژن کار می کند. کپسول های آتش نشانی که برای خاموش کردن آتش های الکتریکی استفاده می شوند به طور خاص با دی اکسید کربن مایع پر می شوند. این به این دلیل است که گاز تحت فشار جدا از خاموش کردن  آتش با حذف اکسیژن، سطوح در حال سوختن را خنک می کند و از آسیب بیشتر جلوگیری می کند.

  

    تولید نوشابه گازدار : دی اکسید کربن فشرده تا حد زیادی در تولید نوشابه استفاده می شود. کربناته شدن نوشیدنی ها ابتدا با تخمیر طبیعی اتفاق می افتاد، اما امروزه نوشیدنی های درون بطری، با استفاده از CO2 تحت فشار طعم دار شده و نگهداری می شوند. CO2 مایع همچنین برای حذف کافئین از قهوه استفاده می شود زیرا یک حلال همه کاره است.

همچنین این محصول در صنایعی مثل  صنعت جوشکاری و صنعت ریخته گری نیز کاربرد دارد .

 

مطالعه بیشتر: آشنایی و خرید نیتروژن مایع

 

 مزایای کربن دی اکسید مایع 

مزایای کربن دی اکسید در کپسول اتش نشانی

   در ادامه به عنوان کردن و توضیح مزایای استفاده از کربن دی اکسید مایع می پردازیم :

  این محصول به دلیل غیر قابل اشتعال بودن در صنایع مختلف کاربرد دارد.

  تبخیر سریع این محصول نیز به انفجار در معادن زغال سنگ کمک می­کند. 

در صنایع غذایی از ان  به منظور تولید و ساخت نوشابه­ های گازدار استفاده می­شود.

همچنین مهار آتش یکی از مزایای کاربردی کربن دی اکسید مایع است. به همین دلیل کربن برای مهار آتش سوزی­ها استفاده می­شود. هنگام استفاده از کپسول آتی نشانی در فضای بسته نکاتی ایمنی را رعایت کنید تا آتش سوزی گسترش پیدا نکند.

  دی اکسید کربن به عنوان محافظ برای جوشکاری نیز مورد استفاده قرار می­گیرد.

در طبیعت ،   یکی دیگر از مزایای دی اکسید کربن، کمک به گیاهان در انجام فتوسنتز است. 

    افزایش میزان  کربن دی اکسید در گلخانه­ ها می­تواند در از بین بردن آفات نیز نقش موثری

 داشته باشد. دی اکسید کربن بدلیل غلظت بالایی دارد به از بین بردن آفات کمک می­کند.

  از مزایای دیگر کربن دی اکسید می­توان به استفاده از آن در صنعت مواد غذایی، صنایع شیمیایی و …اشاره کرد.

  کربن دی اکسید در انتشار و جذب گرما در جو زمین نقش موثری دارد. در صورتی که این گاز در سیاره زمین وجود نداشته باشد، دمای سیاره ی زمین به میزان زیادی کاهش می ­باشد  . 

کربن دی اکسید  در صنعت آب و فاضلاب به منظور خنثی کردن فاضلاب های قلیایی مورد استفاده قرار می­گیرد.

  از دی اکسید کربن در صنعت شیمیایی برای کنترل دمای راکتورها استفاده می­شود

  از کربن دی اکسید به عنوان یک ماده­ ی شیمیایی برای حلال ها استفاده می­شود.

   در تولیدات صنایع غذایی  از کربن دی اکسید به منظور جلوگیری از فساد مواد غذایی 

استفاده می ­شود.

تصویر کربن دی اکسید مایع

نکات ایمنی و مضرات کربن دی اکسید مایع

نکات ایمنی کربن دی اکسید مایع

کربن دی اکسید علاوه بر مزایای متعدد، مضراتی نیز به همراه دارد. در صورتی که گازکربن دی اکسید را به مقدار زیاد استنشاق کنید، دچار مشکلاتی مانند سوزش گلو، مشکل تنفسی و مرگ خواهید شد. اگر میزان غلظت دی اکسید کربن در بدن فرد بیشتر از مقدار معمول باشد، دچار مشکلاتی مانند تپش قلب، بیهوشی، توهم و…می­شود. بنابراین، هنگام استفاده از گاز دی اکسید کربن به این نکات توجه داشته باشید. همچنین، اگر کربن دی اکسید با چشم به صورت مستقیم در تماس باشد باعث بروز نابینایی در فرد می­شود. به همین دلیل هنگام استفاده از کربن دی اکسید احتیاط­ های لازم را در نظر بگیرید.

کربن دی‌ اکسید مایع تحت فشار بالا و در دمای پایین (حدود -56.6 درجه سانتی‌گراد در فشارهای بالاتر از 5.1 اتمسفر) نگهداری می‌شود. یکی از نکات مهم در استفاده از کربن دی‌ اکسید مایع این است که در صورت کاهش ناگهانی فشار، به‌سرعت به گاز تبدیل می‌شود و می‌تواند باعث سرمازدگی شدید در تماس با پوست شود.

مخازن ، شرایط  و روش نگهداری کربن دی اکسید مایع

مخزن نگهداری کربن دی اکسید مایع

در مجموع co2 به ۴ روش قابل نگهداری هست:

1- کپسول های شارژی co2

2- نگهداری در مخازن کرایوژنیک که دارای عایق و وکیوم هستند و حداقل فشار

لازم برای نگهداری در این نوع مخزن ۲۱ الی ۲۳ بار هست.

3- نگهداری در مخازن تک جداره چیلر دار که در این نوع از مخازن باید از برق

استفاده کرد.

4-نوعی از مخازن دو جداره که جداره داخلی کربن میباشد.

در نگهداری این محصول به این موضوع توجه داشته باشید که نمی توان ان را در فضای ازاد به صورت مایع نگهداشت ،  فلذا برای نگهداشت ان باید ان را تحت فشار و یا در دمای پایین نگهداری کنید همچنین میتوانید برای نگهداری ان به صورت هم زمان از فشار زیاد و دمای پایین کمک بگیرید.به مخازنی که به وسیله انها اقدام به نگهداری کربن دی اکسید مایع می شود مخزن کربن دی اکسید مایع گفته می شود.

  فروش کربن دی اکسید مایع  

کربن دی اکسید مایع دارای کاربردهای وسیع و متنوع در حوزه های مختلفی می باشد  چنانچه به دنبال استعلام قیمت کربن دی اکسید مایع و یا خرید ان هستید  شرکت پیشران زمهریر اسمان به عنوان تامین کننده این محصول در سطح کشور امادگی دارد تا اقدام به تامین این محصول با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت کند . 

جمع بندی پایانی 

co2 مایع جزو محصولات مهمی است که در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد. کمک به اطفاء حریق، کنترل دمای راکتورها در صنایع شیمیایی، جلوگیری از فساد موادغذایی، کاهش دمای کره زمین و… از کاربردها و مزایای این محصول است. با خرید دی اکسید کربن مایع از طریق شرکت پیشران زمهریر اسمان می ­توانید از مزایای متعدد این محصول بهره مند شوید.

 

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید